Friday, January 26, 2007

19.01.2006

19.01.2007, seara

Eu,

dragii mei, am crezut că nimic nu mă mai poate surprinde, dar ieri şi azi (joi şi vineri) am primit scrisori de la ai mei părinţi (sărut mâna, mama, tată), de la a mea Dor (un sărut) şi de la ai mei de la redacţie. A fost cam mult, recunosc :)

Prima dată au sosit scrisorile părinţilor mei – scrise separat, să nu se influenţeze :), mă bucur că n-o să-mi spargă capul că m-am făcut ziarist :)) Ştiu că trec printr-o perioadă cumplită, dar sunt puternici, că doar genele lor le-am moştenit. Azi am primit şi plicul de curierat rapid cu tăieturi din câteva ziare, mulţumesc. Lipseşte articolul din „Gândul”, ştiu că a scris despre marş :)

Tot azi a venit şi plicul lui Dor, ăla-i secret, că e plin de pupături, săruturi şi inimi :), plus alte câteva sfaturi şi poveşti adevărate.

În fine, azi a sosit şi „plicul lui Nelu Pop”, tocmai pe când m-am gândit să „şantajez” un gardian să sune la redacţie să vadă dacă aţi plecat toţi sau chefuiţi :)) Glumeam.

Toate scrisorile m-au impresionat, ce aveam cu moralul bun înainte, să vedeţi acum! Mi-am găsit sprijin în Sfintele Cărţi pe care le-a adus Dor şi în rugăciuni, scrisorile au fost balsam curat. Să nu cumva să credeţi că am lăcrimat, sunt mai puternic decât am crezut sau credeţi. Sunt chiar prea calm, cred că am ceva la cap :) (mila şi iubirea Bunului Dumnezeu m-a făcut ca o stâncă), aşa încât dacă oi fi lăcrimat cred că e de la ceva praf care mi-a intrat în ochi.

Am uitat de o altă surpriză, am primit o scrisoare neaşteptată de la doi prieteni dragi, Ammaneh şi 2 minutzi, vă explică Dănutz :) Nu mă aşteptam să-i scrie bătrânului de mine, a fost un pic de praf şi-n cazul lor :)

Vestea bună e că adresa e ok, sper să vă dezlănţuiţi :), dacă eu pot scrie o scrisoare în fiecare zi dintr-o carceră, mă gândesc că aţi găsi şi „afară” timp şi subiecte. Şi nu e musai să scrieţi toţi deodată şi în acelaşi plic :)))

Să nu vă faceţi griji pentru mine, sunt bine şi în putere. Doctorul mi-a spus că tensiunea e ok, mai am un mic colăcel de burtă, îl dau jos până săptămâna viitoare pe vremea asta :) Cu capu’ sunt ok, da-mi fac griji pentru voi :)

A fost deja apelul, se încheie a 5-a zi de greva foamei, vor urma exact atâtea câte trebuie pentru ca să se înţeleagă că sunt nevinovat. Nimeni n-o să mă determine să renunţ pentru că e în joc onoarea mea şi asta nu e distributivă. Dacă DIICOT sau cei ce conduc acest joc înalt şi murdar îşi închipuie că-mi voi accepta în tăcere „soarta”, pe baza unor delaţiuni ordinare şi fără probe, le voi dovedi că nu va fi aşa şi se înşeală. Până la urmă, nu poţi lua un om nevinovat să-l arestezi 29 de zile pe turnătorii, fără probe, şi să-l târăşti prin tribunale ani de zile. Dacă nu eram eu, ci un nevinovat din Copalnic sau una din rudele voastre, cine l-ar fi băgat în seamă că-şi mănâncă 29 de zile din viaţă la carceră? Sistemul are o problemă şi nimănui nu pare să-i pese. Credeţi că o să renunţ pentru că nişte mizerabili răzbunători inventează poveşti de acum câţiva ani, fără nicio probă şi ei se pot distra cu zilele mele? Mâine o să aresteze pe oricine, absolut oricine, pe invenţii, o să-l ţină în arest cât vor, pur şi simplu? Chiar sunteţi convinşi că nu s-ar putea întâmpla asta dragilor voştri, sunteţi orbi ??? Vorbiţi cu avocatul, maestrul Jurj a văzut toate dosarele şi nu-i venea să creadă, e dictatura Legii sau dictatura Procuratorii?!?

Nu-i vorbă, şi cei din presa centrală vor lua bocanci în gură t de curând, dacă e posibilă o asemenea măgărie. Interesaţi de Oana şi Pepe nu de ceea ce se întâmplă la Baia Mare, vor simţi cruntul mai repede decât îşi imaginează. Adevărul e că-i doare exact acolo unde bănuiţi de comunicat, de lista de semnături, de marş sau de întâmplările de la Pod, mi-e ruşine şi (uneori) scârbă că sunt ziarist. Mi-e şi milă să scuip pe „asociaţiile profesionale”, „ONG”-uri, simpozioanele, trainingurile şi centrele lor „independente”, nişte burtoşi anchilozaţi şi fricoşi, excitaţi de ideea unei vacanţe gratuite la Bruxelles şi lăcrimând de emoţie la vederea unui bufet suedez. Costume şi gel în păr, uneori ţinută sport (dă bine, eşti din popor), fără să aibă nici cea mai mică idee despre dezastrul din presa locală, de presiunile infernale ale unor stârvuri de politicieni sau oameni de afaceri, fără să se întrebe de ce un ziar local poate avea tiraj mai mare decât un „central” distribuit în toată ţara!

După cum spuneam, cu capu-s ok. Cred :) Am şi fumat o ţigară între timp, că ieşea fum :)) Toată lumea vorbeşte de-a pixu’ despre problemele presei, simpozioane câte vrei, toţi cunosc murdăriile şi jocurile, dar ne prefacem că suntem îngerii din cer şi credem că o să ascundem murdăria sub preş să nu pută. Ziarişti?, să fim serioşi...

Sunt mândru de voi, de energia voastră. De acţiunea de la Sighet mi-au spus poliţiştii :) Sunt foarte curios de ziar. Oricum ştiţi fiecare ce aveţi de făcut. Mi-e groază că v-am lăsat singuri, pe ai mei, pe Dor, pe cei din redacţie, da-mi plănuiam să bem un vin şi să mâncăm bunătăţi, nu să fac excursii la Cluj :) Nu vă fie teamă să spuneţi adevărul, asta vor, să vă intimideze prin mine ca să nu mai scrieţi. Joacă murdar. Dor venise să-mi aducă haine şi au pus-o să dea o declaraţie, dar nu au ce să ne facă, pentru că n-am făcut nimic rău. Bunul Dumnezeu vede mizeriile astea, pe toate.

Mâine şi poimâine o să vă scriu fiecăruia o scrisoare până şi lui Mircea care-mi dă cu cotu-n ficat şi lui Lia care se joacă Sven :))) Ştiu cât munciţi, simt cât sunteţi de tensionaţi, îi simt pe părinţii mei necăjiţi şi pe Dor iubindu-mă. Aveţi grijă de voi şi de cei dragi, aveţi grijă unul de altul. Vorbiţi în redacţie, discutaţi, aveţi grijă de ziar. Să-mi monteze cineva Sven pe computerul meu, nu l-am jucat în viaţa mea, da pariu că pot da câte un nume fiecărui personaj? :))))))

Vă îmbrăţişez,

Dan.

0 comments: