Monday, January 29, 2007

22.01.2007

Pentru toţi!


22.01.2007

Seara


Eu,


Mâine (marţi) se judecă pe fond legalitate măsurii de arestare. Cum adică „legalitatea”? Evident că e legal, în România, să arestezi un ziarist pentru 29 de zile pe baza unor delaţiuni de joasă speţă numite „probe”, să-i pui cătuşele în faţa redacţiei şi să-l porţi ca la circ pe scări şi în stradă, pentru a-l arunca mai apoi într-o carceră la 1 metru sub pământ. Evident că e legal, în România, să-i predai avocatului – înainte de judecată! – portmoneul şi mărunţişurile, pentru a le duce acasă, doar nu se îndoia nimeni înainte cu câteva ore care va fi decizia unui magistrat independent şi cu frică de Dumnezeu! Tare sistemul ăsta, impecabilă justiţie avem, tu aştepţi să fii judecat, te gândeşti cum să explici că eşti nevinovat („nu se poate aşa ceva, e evident, va fi corect după ce va vedea dosarul”), iar procurorii îţi trimit dinainte efectele acasă!

Nu pot să râd prea tare, că se zgâlţâie ceaiu-n mine, da’ trebuie să recunoaşteţi că e tare:). De când i-am dat portmoneul lui Cristi m-am prins care va fi deznodământul, regret acum energia depusă pentru a explica, mai târziu, în faţa judecătoarei, cum stau lucrurile din punctul meu de vedere. Oricum, extrem de grijuliu cu procedura, am predat răpciuga mea de portmoneu pe semnătură, oare dacă aş fi fost pus în libertate peste câteva ore de judecătoarea cea dreaptă şi cu frică de Dumnezeu, ar fi trebuit şi eu să fac un proces-verbal cu avocatul, de înapoiere, în drum spre casă?

Fiind vorba de respectarea legii, nu m-aş mira deloc să-mi mai trântească 23 de ani şi 7 luni de arest, ca să mă învăţ minte. Dacă e posibil, să nici n-am avocaţi, să am un plasture pe gură, să port un lanţ c-o bilă la picioare şi să mai existe 10000 de mărturii că i-am şantajat să semneze Comunicatul.

Dacă stau să socotesc, din cele 10 declaraţii care mă privesc din 23 de dosare, în 6 se recunoaşte că nu am pomenit niciodată de bani, nu i-am „şantajat” sau nu ne-am întâlnit. Toţi, fără excepţie însă, sunt victime, biete mieluşele terorizate de GAZETA de Maramureş, nişte cetăţeni model. [...]

[...]

Interesant e că fiecare în parte mi-a promis că mă va distruge (şi ziarul), nu i-am crezut, cred că de aia mi se pare atât de bun ceaiul:).

[...]

Deci, am 6 tipi care recunosc că nu i-am şantajat şi 3 care mi-au promis că mă vor distruge [...]

Culmea e că stau aici de 19 zile şi din cauză că DIICOT a trecut în actele trimise la Judecătorie şi Curtea de Apel că am contracte de publicitate cu aceştia. E o minciună uriaşă! N-am avut şi nu am contract de publicitate cu nici unul dintre ei! Mă rog, ce contează, cine se uită, cine pricepe, cine se revoltă? 29 de zile pe minciuni, delaţiuni, fără probe. În fond, sunt zilele lor? Ce le pasă? Îi pasă cuiva?

În rest, eu sunt bine. Am slăbit vreo 4 kilograme, se termină şi a 8-a zi de greva foamei. Glicemia e OK, aşa mi-a spus doctorul, mă simt bine şi cam leneş. Nu vă faceţi griji, Bunul Dumnezeu le va rândiu pe ale sale.

Vă mai scriu mâine, după proces, vă anunţ dacă mi-au mai dat, pe lângă pedepsele de mai sus, încă 58 de ani şi 2 luni pentru subminarea economiei naţionale, că le beau ceaiul!:)

Vă îmbrăţişez,

Dan

0 comments: